U srijedu, 24. svibnja, učenici rovinjske Talijanske srednje škole predstavili su u Zajednici Talijana svoj projekt Erasmus + „European Teenage Consumers in a Globalized World“.
Projekt je trajao dvije godine i uključivao je sudjelovanje triju partnerskih škola: Gimnaziju Sofonisba Anguissola iz Cremone, Strukovnu školu Berufskollege Olpe, Njemačka i Gimnaziju Lapplands, Gallivare, Švedska.
Učenici su predstavili pojmove vezane uz potrošnju mladih: od hrane, odjeće, korištenja računalne tehnologije i komunikacije, korištenja računala i mobitela, održivost okoliša, zelene energije ili obnovljive energije do globalnog obrazovanja.
Rekli su ponešto o prikrivenom oglašavanju, subliminalnim porukama, neuromarketingu i tužnoj stvarnosti sweatshops radne snage, novog oblika ropstva, eksploataciji koju provode multinacionalne kompanija nad djecom i radnicima u zemljama trećeg svijeta, posebno u industriji dizajnerske odjeće,igračaka i hrane.
U suradnji sa svojim školama partnerima, proveli istraživanja o tome što bi trebalo predstavljati zdravu prehranu tinejdžera. Identificirali su najvažnije aditive koji se nalaze u energetskim pićima, sladoledu, u suhomesnatim proizvodima, slanim grickalicama te proučavali učinke.
Zanimljiva je tema bila o važnosti informatičke i komunikacijske tehnologije među mladima, a posebno o utjecaju interneta na kognitivne sposobnosti, dugoročno pamćenje,vještine čitanja i pamćenja. Naši su učenici otkrili kako su se smanjile čitateljske vještine. Od tradicionalnog čitanja s razumijevanjem stigli smo do površnog, digitalnog čitanja ometanog mnogobrojnim slušnim i vizualnim impulsima koji ometaju čitateljsku pažnju. Takođe je bilo riječi o ovisnosti internetom te virtualnom zlostavljanju.
Osim virtualne suradnje, naši su učenici sudjelovali i na 5 transnacionlnih susreta: jedan u Cremoni, dva u Olpama, jedan u Rovinju i jedan u Švedskoj.
Tijekom transnacionalnih sastanaka, osim zajedničkog sudjelovanja u više radionica u okviru kojih su se obrađivale teme od važnosti za projekt, naši su učenici upoznali geografska i kulturna obilježja zemalja iz partnerstva te dobili uvid u tradiciju i školski susatv istih.
Upoznali su i predstavnike socijalno-političkog kruga, posjetili kulturne znamenitosti zemalja domaćina, upoznali stručnjake koji su im prenijeli dio svog iskustva i na taj im način produbili znanje o projektnoj temi.
Prema riječima učenika, projekt je bio vrlo koristan jer im je omogućio suradnju, komunikaciju, učenje i napredovanje u suradnji s učenicima iz ostalih zemalja partnera. Naučili su od kolike je važnosti biti informiran, etičan i odgovoran potrošač.
Ovim je projektom potvrđena mudrost kako je iskustvo najbolja životna škola, a svojih će se pozitivnih iskustava učenici i njihovi profesori, zasigurno, još dugo sjećati.