Accessibility icon
16.03.2020

SMJERNICE ZA PREVENCIJU VIRUSNE ZARAZE PRI KORIŠTENJU ZAJEDNIČKIH RADNIH PROSTORA

U svrhu sprječavanja prijenosa virusnih zaraza prilikom korištenja zajedničkih radnih prostora potrebno je poštivati slijedeće mjere prevencije:

– iz prostorija trebaju biti uklonjeni svi predmeti koji ne mogu biti lako očišćeni i dezinficirani (ukrasi, dekoracije, hrana za zajedničku konzumaciju (grickalice, bomboni) i slično)

– poželjno je da u prostoriji istovremeno boravi samo jedna osoba

– između boravaka različitih osoba u prostorijama trebalo bi proći minimalno 30 minuta

– na radnim površinama trebaju biti isključivo predmeti koji ne mogu biti spremljeni na drugo mjesto (telefonski uređaj, ekran, tipkovnica, miš i slično), ostali predmeti i radni materijali (papiri, uredski materijal i slično) trebaju biti stavljeni u ladice

– prilikom ulazaka i izlazaka u i iz prostorija preporuča se hvatati kvake papirnatim ubrusom

– nakon korištenja zajedničke kuhinje i sanitarnog čvora prebrisati za sobom površine i predmete koji su se koristili

– izbjegavati bliske kontakte a komunikaciju sa kolegama u drugim prostorijama održavati telefonski ili putem e-maila

– radni prostor, sanitarni čvor i ostali prostori kojima se kreću radnici trebaju 2 – 3 puta dnevno biti generalno očišćeni (radne površine, stakla, podovi, rukohvati, kvake)

 

PRIJE ULASKA RADNIKA U ZAJEDNIČKE RADNE PROSTORE

 

– dobro opati ruke (ruke treba prati najmanje 30 sekundi, sapunom i tekućom toplom vodom)

– sve osobne predmete koji nisu neophodno potrebni ne donositi sa sobom i ne unositi u prostore

 

KORIŠTENJE ZAJEDNIČKIH RADNIH PROSTORA

 

– zajedničke prostorije trebaju koristiti samo zdrave osobe, odnosno one koje nemaju simptome bolesti (povišena tjelesna temperatura, bol u grlu, kihanje, kašljanje i slično), ostali o zdravstvenim tegobama trebaju telefonski obavijestiti voditelja i ostati kod kuće

– ako ipak osoba za vrijeme boravka u prostoriji treba kašljati i kihati, tada preko usta i nosa treba staviti papirnati ubrus koji odmah nakon korištenja treba biti odložen u plastičnu vrećicu a ona zatvorena

– nakon toga dobro opati ruke (ruke treba prati najmanje 30 sekundi, sapunom i tekućom toplom vodom)

  • – ako u prostoriji treba biti istovremeno više od jedne osobe one trebaju:
  • cijelo vrijeme boravka biti međusobno udaljene najmanje 1,5 metar i međusobno se ne dodirivati
  • ne razmjenjivati bilo kakve predmete
  • ako osobe trebaju koristiti iste predmete preporuča se korištenje jednokratnih rukavica koje će odmah po završetku dodirivanja predmeta koje su ranije koristile druge osobe biti odložene u plastičnu vrećicu koja će zatim biti zatvorena
  • – dok je osoba u prostoriji treba dodirivati i koristiti isključivo neophodne predmete i površine
  • – prostoriju za vrijeme boravka treba redovito provjetravati (minimalno svakih 15-tak minuta)

 

 

 

ODLAZAK IZ ZAJEDNIČKIH RADNIH PROSTORA

 

– sakupiti sve osobne stvari i sve vrećice sa otpadom nastalim za vrijeme korištenja prostorije zatvoriti ih i iznijeti ispred prostorije

– dezinfekcijskim sredstvom očistiti i spremiti u ladice sve predmete i uredski materijal koji su bili korišteni

– sa radnih površina ukloniti i spremiti u ladice sve papirnate dokumente

– otvoriti prozor

– dezinfekcijskim sredstvom dobro pošpricati i papirnatim ručnikom obrisati sve površine koje su bile korištene i u blizini kojih se boravilo, a posebnu pažnju obratiti na čišćenje dezinfekcijskim sredstvom telefonskog uređaja (osobito tipkovnicu i slušalicu), tipkovnicu PC-a, miša, površine i tipke fotokopirnog uređaja, kvake prozora i unutarnje strane vrata

– izaći iz prostorije i prebrisati kvaku sa vanjske strane vrata

– vrećicu sa otpadom ponijeti sa sobom i odložiti u javni spremnik za komunalni otpad

 

Izvor: Grad Umag-Umago