O tome što je medijska pismenost i kritičko razmišljanje učili su proteklog tjedna učenici 1., 2. i 3. razreda Talijanske srednje škole iz Rovinja u sklopu projekta “Budi ‘awake’, prepoznaj ‘fake'”, kroz koji su ih vodile profesorice Hrvatskog jezika Tina Cetina i Nataša Paćelat.
Tim je povodom dvadesetak učenika sa svojim profesoricama u četvrtak posjetilo i redakciju Glasa Istre da bi na licu mjesta vidjeli gdje i kako nastaju dnevne novine.
S redakcijom dnevnog lista upoznala ih je dugogodišnja novinarka Patricija Softić.
Mala delegacija iz Rovinja se nakon obilaska zaputila u Društveni centar Rojc, gdje im je u Kotaču novinarka Softić održala zanimljivo predavanje o lažnim vijestima, o opasnostima koje vrebaju s društvenih mreža i interneta, te što znači kritičko razmišljanje i kako se može zaštiti od prihvaćanja lažnih vijesti i drugih lažnih objava kao činjenica koje to nisu.
Učenike i njihove nastavnice zanimalo je kako se novinari u svakodnevnom radu bore protiv neistinitih podataka, dojava i vijesti, no željeli su čuti i neke ljepše strane tog izazovnog životnog poziva.
Projekt rovinjske Talijanske srednje škole završio je radionicom o medijskoj pismenosti i fake newsu u samoj školi, pod vodstvom spomenutih nastavnica hrvatskog jezika, a glavni ishod ove radionice trebao bi biti osposobljavanje učenika za kritičko vrednovanje izvora i prepoznavanje različitih tehnika propagande.
Njihov projekt dio je Dana medijske pismenosti, koji su pokrenuli Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku.
Od 8. do 12. travnja organizirano je više od 130 događanja u vrtićima, školama, knjižnicama, kinima, udrugama i drugim ustanovama u više od 60 gradova diljem Hrvatske.
(Tekst preuzet sa portala glasistre.hr)