20.08.2017

Matteo Cardin – Inquisit Istriae

Matteo Cardin – talijanski fotograf sa trajnim boravkom u Vodnjanu zajedno sa Xenom Zupanić izradio je seriju fotografija po projektu Klare Mrsić u kojem se urbanizam, misticizam i povijest grada upleću u viziju koja stvara privid magične sredine opsjednute tmurnom prošlošću srednjeg vijeka u kojem je Vodnjan kao najvažniji grad Istre u tom periodu bio i mjesto patnje i straha od strane Mletačke inkvizicije.

Sa 11 crno bijelih fotografija velikog formata Cardin se igra sa novijim muralima oslikanim po cijelom mjestu te ih koristi kao pozadinu za svoje fotografije.

Višestruke ekspozicije na kojima se ženski lik (Xena Zupanić) transformira u duhove, avete prošlosti, stvara tmurnu, tešku atmosferu gdje je smrt sveprisutna kao u povijesti, tako i danas te nas podsjeća na sablasnu ne tako daleku prošlost samoga mjesta i ne dozvoljava nam da zaboravimo grozote napravljene u tom periodu povijesti.

Đani Celija

INQUISIT ISTRIAE

Inquisit Istriae vraća heretika u život u eteričnom obliku, ne više otjelovljenog već slobodnog od svake optužbe i patnje tjelesnog života.
Inquisit Istriae je projekt koji nastaje suradnjom mene i Klare Mršić, koja je inicirala festival urbane umjetnosti Boombarstick.
Slike koje krase grad Vodnjan i koje su izradili razni međunarodni umjetnici za festival urbane umjetnosti, čine pozadinu mojeg rada kao fotografa i istražitelja nadrealnog. Djelo se sastoji od jedanaest fotografija stvorenih birajući freske koje su najviše pobudile moje zanimanje svojim stilskim oblikom i izražajnim kodom. Protagonistica priče je Xena Županić, glumica i model koja utjelovljuje duh heretika osuđenih od strane inkvizicije u doba Mletačke Republike, kada je Venecija vladala regijom. Lik Xene, u svojim mnogobrojnim oblicima, stapa se s ezoteričnim oblicima oslikanih zidova. Fotografije ponekad prizivaju atmosferu paklenih danteovskih dana, a ponekad utjelovljenja istočnjačkih božanstava.
Naviknut na isključivo narativno dokumentiranje koje se, što je više moguće, drži stvarnosti, ovim sam se projektom otisnuo, uz totalnu umjetničku slobodu, u prepričavanje događaja koji su, iako prepuni fantastičnih elemenata, ostavština društvene i vjerske kulture mjesta.
S projektom Inquisit Istriae, fotografija postaje priča i optužba povijesnog perioda koji je naglasio jednu od mnogih ljudskih ludosti temeljenih na vjerovanjima, brutalnostima i neznanju.

Matteo Cardin

BIOGRAFIJA

Između 2008. i 2010. godine Matteo Cardin se školovao na International College of Professional Photography (ICPP) u Melbournu, Australija, a svoje stručno usavršavanje nadopunjuje pohađajući razne majstorske radionice na temu fotonovinarstva. U istom periodu pridružuje se grupi Photographers for Hope (P4H), međunarodnom udruženju fotografa zahvaljujući kojem ostvaruje brojne projekte u raznim zemljama svijeta i surađuje s različitim nevladinom organizacijama (NGO).
Godine 2011. otvara tvrtku Eikon studio sa sjedištem u Puli. Studio djeluje prvenstveno komercijalno, ali se razlikuje od drugih po svojem kreativnom pristupu izvan uobičajenih okvira. Surađuje s međunarodnim agencijama, talijanskom SIME photo i španjolskom Age Fotostock te s tvrtkama koje djeluju na području turizma, oglašavanja i općenito u komercijalnom sektoru.
Proširuje svoju aktivnost na izdavačko tržište objavljujući četiri monografije hrvatskih fotografa, pokušavajući valorizirati i podržati djelo i rad lokalnih autora.
Dugi niz godina podučava fotografiju održavajući predavanja i tečajeve u suradnji s raznim lokalnim udrugama.
Od 2009. godine do danas izlagao je svoje radove u raznim zemljama svijeta, kako na zajedničkim izložbama, tako i na samostalnim.
Matteo Cardin je eklektičan fotograf koji si ne postavlja granice ni na estetskoj ni na stilskoj razini kako bi izrazio svoje ideje. Fotografija je puki instrument koji njegove vizije svijeta, koji oscilira između realnog i iluzije, čini opipljivijima. Posljednjih se godina posvetio više konceptualnoj fotografiji pokrivajući umjetnički stil koji je do sada nedostajao u njegovom repertoaru.

Zajedničke izložbe:

2009.

  • No Vacancy Gallery, Melbourne, Australija.

2010.

  • “P4H project” – Nike Store, RIOSUL Shopping Center, Botafogo, Rio de Janeiro, Brazil.
  • “P4H project” – 2nd Fundicao Progresso, Lapa, Rio de Janeiro, Brazil.

2011.

  • “P4H project” – Union of European Football Associations (UEFA), Nyon, Švicarska.
  • “P4H project – The International Olympic Museum, Lausanne, Švicarska.
  • “P4H project – United Nation headquarters, Geneva, Švicarska.
  • “P4H project” – BBC Schotland, Ujedinjeno Kraljevstvo.
  • “P4H project” – Travelling exhibit installed on rickshaw in Dhaka, Bangladeš

2015.

  • “NEWBURGH REVIVAL” – P4H project, Newburgh Armory Unity Center, Newburgh NY, SAD

Samostalne izložbe:

2012.

  • “A Glimpse of the World” – Galerija Makina, Pula, Hrvatska.
  • “A Glimpse of the World” – City Gallery Fonticus, Grožnjan, Hrvatska.

2013.

  • “People Around Us” – Gallart, Galižana,Hrvatska.

2015.

  • “INCONTRI DI VIAGGIO” – Oratorio dell’Assunta, Conegliano Veneto, Italija.
  • “INQUISIT ISTRIAE” – (A Boombarstick Project by Klara Mrsić with Xena Zupanić) – Photissima Art Fair & Festival, Chiostri dei Frari, San Polo, Venecija, Italija

2016.

  • “INQUISIT ISTRIAE” – El Magazein, Vodnjan/Dignano, Hrvatska
Fotogalerija